sâmbătă, 19 iunie 2010

PROVOCARE - PROPUNERE "neoficiala" - Theodor Stolojan - Prim-ministru


Miscarea Tehnocrata il Propune pentru functia de Prim-Ministru pe Theodor Stolojan. 

Ar avea PDL curajul sa-l lase sa-si formeze SINGUR ECHIPA ? fara interventii de nici un fel ? 




Propunerea am facut-o si pe pagina de la Ziare.com (vezi comentariu)


Comentariul Miscarii Tehnocrate, mai jos:




Legat de comunicare pot sa zic, ca problema e mai complicata decit pare. Eu sint de exemplu un om tehnic, logic si metodic. Daca mi-ar propune cineva sa fiu purtator de cuvint pentru actualul guvern, 99% as refuza. As putea sa accept doar in masura in care as impune niste conditii criminale si mi s-ar oferi puterea de a taxa pe oricine imi incalca conditiile.


Pretentiile mele ar fi insa mult prea mari pentru a fi acceptate. Una dintre ele ar fi ca Regulile de Comunicare le Stabilesc Eu si ca oricine le incalca zboara din ministerul respectiv. Altfel imi compromit eu imaginea si nu ma intereseaza. De ce as fi atit de dur ? Simplu: ca sa elimin haosul prezent in  comunicarea de la nivelul guvernului Romaniei.


Asemena mod de lucru inca nu s-a mai vazut , cel putin pentru un purtator de cuvint, care practic ar fi investit cu puteri partiale de premier ! E drept, asa ceva suna cam Ireal. Tocmai de aceea vin cu propunerea, care ar trebui sa fie acceptabila, avind in vedere situatia de Criza incare se afla Romania, ca Theodor Stolojan sa fie desemnat din nou Prim-Ministru + conditia de a i se da mina libera in alcatuirea executivului cu care sa guverneze Romania.


Problema primara a comunicarii din guvern este ca  acum fiecare ministru face ce-l taie capul si nu ar fi deloc tragic, daca respectivii ar fi si suficient de responsabili. Problema e ca ministrii guvernului Boc, NU SINT SUFICIENT DE RESPONSABILI si asta e o problema care nu poate fi rezolvata decit daca purtatorul de cuvint al guvernului,  este investit cu puteri exceptionale sau daca primul ministru isi alege oameni in echipa guvernamentala care sa poata fi tinuti in friu sau care fie suficient de echilibrati/educati/responsabili incit sa Nu  Fie Necesar sa fie tinuti in friu (adica sa stie singuri cum se procedeaza si sa nu trebuiasca sa fie tinuti cu "biciul").


In mod normal oamenii care ajung in functia de ministru, ar trebui sa aiba o educatie suficient de inalta, care sa-i determine sa se abtina de la declaratii incoerente /absurde/necoordonate si fie sa lase purtatorul de cuvint sa faca declaratii in numelel guvernului (pentru asta exista functia de purtator de cuvint), fie sa le faca ei(ministrii), dar punindu-se de acord in prealabil. O asemenea educatie ar fi necesara deasemenea pentru un ministru, pentru a nu da raspunsuri heirupistice/instantanee de tip perla cu caracter ulterior Retractabil (azi declar ceva, miine imi iau vorba inapoi pentru ca de fapt habar nu aveam despre ce vorbesc cind am declarat ce am declarat) pline de imaginatie si total lipsite de orice fundamentare logica,  la avalansa de intrebari care apar din partea presei.



Aceasta educatie la politicienii romani este Sublima dar  Lipseste cu Desavirsire (vorba lui Caragiale/Catavencu). In plus purtatorul de cuvint ar trebui sa fie mai mult decit purtator de cuvint ca sa poata rezolva problemele de comunicare. Aceasta problema in alte tari nu se manifesta. In Romania insa, aceasta problema exista si trebuie insa sa tinem cont de ea in cel mai inalt grad.


Si ne intoarcem, de unde am plecat, adica la Teoria Miscarii TehnocrateE nevoie sa curatam clasa politica de Politruci. Pina cind nu vom face acest lucru, ma indoiesc ca lucrurile se vor imbunatati semnificativ.


Se pare ca Basescu, nu isi da seama exact ce trebuie sa faca (sau stie dar din motive diverse nu poate sa faca)pentru a-si convinge sau obliga subordonatii sa se comporte coerent. E o nota destul de proasta.


Boc ar fi trebuit sa-i remanieze pe cei care fac declaratii necoordonate, dar am temerea ca ar fi trebuit sa se remanieze si pe el.

Nu-mi place instabilitatea guvernamentala si cu atit mai mult  imi displace, daca este criza si in numele stabilitatii, am tot sustinut ideea ca schimbarea guvernului e nepotrivita acum. (iunie 2010).


Sustin in continuare ideea ca este nevoie de stabilitate guvernamentala, dar mi s-a acrit de un premier care nu poate tine ordine in guvern.

Cred ca Theodor Stolojan ar fi mult mai potrivit pentru aceasta functie decit Boc. Nu are cine stie ce activitati politice si deci isi permite sa se sifoneze., adica sa "tina" un guvern care trebuie sa faca reforme si e "condamnat" politic de la investire. Acum ar putea fi Lasat in Sfirsit (nu ca la ultima tentativa) sa-si formeze SINGUR GUVERNUL, POLITIC CE-I DREPT si totusi Tehnocrat. Tehnocratie Politica (vezi prima pagina de pe site-ul cu doctrina, pentru mai multe explicatii despre tehnocratia politica/neotehnocratie:



Nu stiu daca e cea mai fericita idee, ideea ca Theodor Stolojan sa fie Desemnat pentru funtia de prim-ministru, dar cred ca aceasta propunere pe care eu o fac acum, ar fi acceptabila  la modul teoretic, atit pentru PDL si pentru intreaga societate romaneasca.




Miscarea Tehnocrata, Lanseaza asadar aceasta PROVOCARE PD-L-ului. Au curajul sa-l desemneze pe Theodor Stolojan PREMIER SI SA-L LASE SA-SI FORMEZE SINGUR ECHIPA ?





Poate exista si alte formule/variante mai bune, dar in acest moment mie Theodor Stolojan imi pare varianta cea mai potrivita si general acceptabila.


Daca exista alte propuneri posibil mai bune, astept sa le aflu. Eu la aceasta varianta m-am gindit pentru moment.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu