luni, 7 iunie 2010

Politica - Caractere, Comunicare, Forma, Continut

Analiza Caracterelor a Comunicarii, a Formei si Continutului Comunicarii in Politica, Pedanterie inteleasa Gresit.

GN

E clar ca un articol credibil trebuie sa fie sustinut si de corectitudiea limbii, dar eu, cel putin in ultima vreme, pledez in favoarea informatiei ca atare, forma nemaifiind (nu neaparat just) o problema. Sunt atat de grave lucrurile  care se intampla, incat...
A, sa nu uit, ma declar sustinatoare a lui Urban!


Miscarea Tehnocrata Romania Noastra
Miscarea Tehnocrata Romania Noastra
Eu nu ma declar sustinator al cuiva ci eventual sutintor al unor pareri ale cuiva. Nu scrie nicaieri ca TOATE parerile cuiva sint corecte.

In ce priveste forma textului, la cit se scrie in zilele noastre, este posibil sa se mai strecoare si greseli. Si eu am greseli prin texte si nu mai apuc sa le verific, pentru ca ritmul comunicarii este efectiv infernal.


Trebuie sa incearam sa nu fim excesiv de pedanti...Ce e mult strica. Si mie mi s-a mai intimplat sa pun virgula respectiva si uneori din cu totul alte motive decit cele de nestiinta. Pur si simplu vroiam o pauza acolo si ma si grabeam. Nu cred ca e un cap de tara, atit timp cit nu devine obicei prost. Nimeni nu e perfect. Exista oameni care au mici lipsuri in gramatica si nu si le pot corecta. Poti sa le iei drept mici ciudatenii, ticuri etc.

Caracterul unui om nu se reduce la atit. E evident ca un politician trebuie sa aiba niste standarde mai inalte, dar perfectiunea e greu de atins si nu depinde intotdeauna de el. Daca un om nu a avut profesori buni sau a trait intr-un mediu care nu a fost corespunzator, nu insemna ca nu are voie sa faca politica (nu ma refer in mod special la dl Urban). I se atrage frumos atentia si datoria lui este sa nu se supere si sa incerce sa se corecteze.

Exemplu. In anumite situatii, Geoana si Adrian Nastase au debitat rautati si enormitati mult mai mari decit comicul Vanghelie. Are si el defecte, dar in discursul politic in multe cazuri a emis in stilul lui inocent, afirmatii mai pertinente si de mai mult bun simt decit ale celorlalti doi. Asta nu insemna ca as avea un respect nemarginit fata de Vanghelie. Din contra.

Trebuie sa anlizam Caractere si Nu Forma care adesea oricit de Frumoasa ar fi e Lipsita de Continut.

In unele cazuri pedanteria este necesara si productiva (perfectionismul) In alte cazuri insa nu e productiva, pentru ca se pune accent mai mult pe forma decit pe continut.

Eu de exemplu prefer un ministru care sa vina imbracat in blugi, ca un om normal ce este, si sa-si consume timpul consumat altfel pe pus la 4 ace, pentru a mai corecta ceva la un act legislativ, in locul unuia care se pune la 4 ace zilnic dar care functioneaza dupa principiul "am, n-am treaba, la 18 trecute fix am plecat din tirg".

Se poate interpreta ca e "Neglijent" dar interesat de jobul lui public, sau "Fitzos" si mai putin interesat de jobul lui public.

Si ca sa fiu inca si mai explicit, dupa cum se vede, eu sint un analist extrem de fin al situatiilor si imi dezvolt/rafinez/accentuez tehnica/perfectionismul in finetea analizei si mai putin in finetea formei in care pun analiza.
------------------------------------------
Si dupa cump se vede...acest rafinament ma obliga uneori sa incalc regulile de gramatica folosind frecvent "/" intr-un mod care nu este prevazut in regulile ortografice si ortoepice ale limbii romane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu